Złote zasady udanej współpracy z biurem rachunkowym

W momencie, gdy rozpoczynamy współpracę z biurem rachunkowym, należy pamiętać o przestrzeganiu kilku zasadach, które znacznie usprawniają wzajemny kontakt. Jako biuro rachunkowe w Gliwicach – Doradca prezentujemy państwu 8 zasad współpracy.

Zasada 1. Obowiązki biura rachunkowego
Księgowość posiada szereg obowiązków, skierowanych jednocześnie do osób fizycznych oraz do przedsiębiorców. Doradca podatkowy udzieli opinii oraz pomocy w zakresie prawa podatkowego. Istnieje również możliwość reprezentacji przez doradcę w instytucjach podatkowych. W zakres usług zaliczane jest prowadzenie księgowości, dokonywanie rozliczeń z ZUS oraz rozwiązywanie spraw związanych z zatrudnieniem pracowników. W przypadku oczekiwania innej pomocy np. prawnej – skierujemy do odpowiedniego specjalisty w danej dziedzinie.

Zasada 2. Natychmiastowy kontakt
W momencie, gdy jesteśmy niepewni pewnych rozwiązań natury podatkowo-prawnej, należy jak najszybciej poinformować biuro rachunkowe. Wczesna interwencja pomoże uniknąć przykrych konsekwencji.

Zasada 3. Wzajemne ustalenie zakresu współpracy
Istnieje możliwość negocjacji obowiązków biura rachunkowego, dzięki propozycjom – może zostać ustalona nowa i obustronnie korzystna umowa.

Zasada 4. Poświęć czas na współpracę
Pomimo faktu, iż zostaniemy zobowiązani do wykonania pewnych obowiązków, konieczna jest obustronna współpraca w wielu kwestiach. W przypadku braku odpowiedniej ilości czasu – istnieje możliwość wyznaczenia pełnomocnika, który będzie m.in. dostarczał odpowiednie dokumenty do firmy.

Zasada 5. Spotkanie z listą pytań
W przypadku nurtujących spraw, warto umówić się na spotkanie z doradcą podatkowym, który pomoże nam w rozwianiu wątpliwości i w rozwiązaniu danego problemu. Jednak, na dane spotkanie należy przyjść odpowiednio przygotowanym – najlepiej z listą zapytań, dzięki temu ukażemy, że cenimy czas drugiej strony.

Zasada 6. Terminowość dokumentów
Wczesne przesłanie dokumentów jest możliwością do uregulowania zobowiązań w wyznaczonym czasie. Czekanie do ostatniego momentu – znacznie komplikuje pracę biura rachunkowego.

Zasada 7. Konsultacje przed podjęciem decyzji
Zanim podpiszemy umowę lub zobowiążemy się do wykonania pewnych czynności, spotkajmy się z doradcą podatkowym, który dzięki swoim kompetencjom i unikalnej wiedzy – sprawdzi czy dana umowa jest obustronnie korzystna, a przede wszystkim określi czy jest warta podpisania.

Zasada 8. Ubezpieczenia OC doradcy – sprawdź, zanim nawiążesz współpracę.
Wykonywanie pewnych zawodów związane jest z poniesieniem ryzyka poprzez popełnienie błędu. Doradca podatkowy również jest człowiekiem, dlatego ubezpieczenie OC jest doskonałym zabezpieczeniem w przypadku popełnienia przez niego szkody na rzecz zleceniodawcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies w celu prawidłowego działania strony, korzystania z narzędzi analitycznych i marketingowych oraz zapewniania funkcji społecznościowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?